-
Kommuniserer dårlig?
-
Krangler mye?
-
Forskjellige holdninger til viktige temaer som barneoppdragelse eller karrierevalg?
-
Vanskelig å gi uttrykk for egne meninger eller behov?
-
Ulike forventninger til samlivet eller hva det vil si å være en god partner?
-
Vonde erfaringer, opplevelser eller sår i forholdet?
-
Sinne, irritasjon, avvisning, taushet, for lite følelser eller for mye følelser?
Book online eller ta kontakt for en gratis kartleggingsamtale (15 min på telefon).
Forskningsbasert tilnærming med effektive verktøy
Jeg er sertifisert i både PREP og Buffer-metoden og jobber ut fra den nyeste forskningen innen parterapi. Jeg benytter anerkjente metoder og verktøy som er utviklet for å styrke parforholdet og hjelpe dere med å kommunisere bedre, forstå hverandre dypere og bygge en tryggere relasjon. I terapien vil dere få skreddersydde øvelser og hjemmeoppgaver som er tilpasset akkurat deres behov, slik at dere kan jobbe med utfordringene også mellom timene. Dette gir dere mulighet til å integrere nye verktøy og ferdigheter i hverdagen for varige endringer.
Hva kan dere forvente?
Min jobb som terapeut er å hjelpe dere i å snakke sammen på en konstruktiv måte. Mange opplever det som veldig godt å ha en tredjepart tilstede når de snakker sammen om vanskelige temaer.
Jeg støtter dere i å snakke, for å bli forstått av partner, og i å lytte for å forstå partner. Jeg vil også hjelpe dere i å finne ut av hva som utfordrer og hvordan dere kan jobbe for å bedre forholdet.
For mange kan terskelen være høy for å gå og snakke med noen. Å skulle vise sårbare sider av seg selv, snakke om umøtte behov, lengsler og vonde følelser ovenfor både for parter og terapeut, kan virke krevende.
Jeg vil tilrettelegge for en ivaretagende, respektfull og empatisk dialog hvor det skal være trygt å gi uttrykk for egne meninger og behov.
Jeg er PREP og Buffer sertifisert kursleder og i arbeid med par bruker jeg innsikt fra forskning og lærer bort verktøy og metoder tilpasset parets utfordringer.
Ut i fra det individuelle parets behov vil par kunne få oppgaver som skal gjøres / øves mellom timene.